نگاهی به دستاورد سالها مجاهدت دانشمندان جوان کشور - ****شهدا شرمنده ایم**** شهدا شرمنده ایم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوقات شرعی
امروز : جمعه 103 فروردین 10
u ****شهدا شرمنده ایم****

بارالها ! من از هرچه با اراده تو مخالفت دارد و یا از محبّت تو به دور است، به سویت توبه می کنم ؛ از آنچه در دلم می گذرد، نگاه های چشمم وگفته های زبانم . [.امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 232479

:: بازدیدهای امروز :8

:: بازدیدهای دیروز :28

vپیوندهای روزانه

سایت مراجع معظم تقلید و علماء شیعه [154]
بهترین یادگاری [237]
بروبچ قمی حالشو ببرن [209]
فارسی نگار [80]
کانون هادیان امت (مسجد امام هادی قم) [115]
.: جدول لیگ برتر :. [162]
دیکشنری [158]
استقلالیها [542]
ایران ورزشی [159]
روزناما خبرورزشی [227]
به لحظه ترین اخبار فوتبال ایران [164]
هیئت انصارالمهدی [218]
جگر داری بیا تو [482]
[آرشیو(13)]

vدرباره من

****شهدا شرمنده ایم****

مدیر وبلاگ : مهدی بهمنی[186]
نویسندگان وبلاگ :
داداش کوچولو
داداش کوچولو (@)[8]

عبدالله
عبدالله (@)[22]


گاه سکوت یک دوست معجزه میکنه ، و تو می آموزی که همیشه ، بودن در فریاد نیست

vلوگوی وبلاگ

****شهدا شرمنده ایم****

v لینک وبلاگ دوستان

دشت جنون
اس ام اس عاشقانه
بنده ی خدا
یک کلمه حرف حساب
اردبیل شهری برای همه
دوباره سبز می شویم...
نور
جاده خاطره ها
بانک مقالات روانشناسی
صفحات انتظار در فراق گل نرگس
سوز و گداز
طلبه میلیونر
کشکول
حسن تنهاترین سردار دنیاست
.: شهر عشق :.
پر شکسته
* امام مبین *
منتظر ظهور

v لوگوی وبلاگ دوستان
















vفهرست موضوعی یادداشت ها

فناوری اطلاعات[116] . موبایل و ترفند[5] . فوتبال[3] . عکسها و تصاویر جالب[2] . ترفند[2] . کامپیوتر[2] . ویندوز[2] . کامپیوتر . کلیپ بورد . کفش . مایکروسافت . مجتبی جباری . مرورگر . نرم افزارهای عیب یابی . همجنس‌بازی . واعظی آشتیانی . وسواس . ترفندستان . حافظه . روسپیگری . سکس . سوسک . سیستم عامل . شهادت . شهدا . شیطان . عجیب‌ . عطار . عید غدیر خم . غزه . فاطمه معصومه . فراکسیون . فوق العاده . فیلمهای سکسی . قطبی . SMS . آبی . استقلال و منصوریان و امیر قلعه نویی و داش علی منصوریان . اسقلالی . اعتیاد . اعیاد و عزاداریها . المپیک . المنتظر . امام رضا(ع) . امام صادق . امیر قلعه نوعی . اینترنت . اینترنت اکسپلورر . بسیجی . بیت‌المال . پرسپولیس . تجاوز جنسی .

vمطالب قبلی

فمژناوری اطلاعات
دانشگاه مجازی
ایمیل و اینترنت
عکسها و تصاویر جالب
مذهبی
عاشقانه
اجتماعی
ورزشی
مناسبتها
متفرقه
اس ام اس
داستان و مطالب جالب
علمی
سیاسی

vآهنگ وبلاگ

vوضعیت من در یاهو

یــــاهـو

vاشتراک در خبرنامه

 

! نگاهی به دستاورد سالها مجاهدت دانشمندان جوان کشور

سه شنبه 87/1/20 :: ساعت 4:48 عصر

ایران هسته‌ای تمام معادلات شرق و غرب را به هم ریخت

با گذشت یکسال از روز ملی فناوری هسته‌ای و تولد خودباوری و عزم ملی برای صعود به قلل جهانی علم و فناوری، انتظار می رود که تحقیقات هسته ای با وجود همه کار شکنی ها تا رسیدن به مرحله نهایی بدون تاثیر پذیری از کوچکترین فشاری ادامه پیدا کند تا اهدافی چون خودکفایی در تولید برق هسته ای و پیشرفت در عرصه فن آوری های صنعتی و پزشکی در آینده ای بسیار نزدیک محقق شود.

 ره آورد سال ها تلاش و مجاهدت جوانان ایران که مستقل از اتکاء به بیگانگان، استقلال هسته ای کشور را رقم زدند، خودکفایی در تولید و کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای است که امروز با ایستادگی دولت نهم همچون خاری در چشم دشمنان خودنمایی می کند.

حرکت ارزشمند و افتخار آمیز جوانان ایران در دستیابی به دانش بومی هسته ای به قول رهبری فرزانه انقلاب اقدامی تاریخ ساز و تمدن ساز محسوب می شود که باید با قوت و قدرت بیشتر دنبال شود.

امروزه ایران با اتکاء به تحقیقات جوانان دانشمند خود و بدون وابستگی به بیگانه توانسته است به بالاترین سطوح علمی در بخش انرژی هسته ای دست یافته و در زمره قدرت های هسته ای محسوب شود. بنا بر این گزارش با وجود تبلیغات غیر واقعی دشمنان و تلاش فراگیر آن ها برای محروم کردن دانشمندان ایران از دسترسی به دانش فن آوری هسته ای این مهم در پرتو مجاهدت های بی نظیر علمی جوانان کشور و به شکل دانشی بومی، محقق شد.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای به کرات درخواست گفتگوی اختصاصی با دانشمندان هسته ای کشور در خارج از خاک ایران را مطرح کرده بود که این در خواست حاکی از ایمان و اعتقاد آن ها به توانمندی دانشمندان ایران در عرصه انرژی هسته ای است.

آن گونه که همگان باور دارند دسترسی به فن آوری هسته ای منحصر به برخی کاربردهای مورد ادعای غرب نبوده و از اهمیت و جایگاه چندگانه برخوردار است. دست رد ایران بر سینه دولتهای زورگوی غرب و ادامه تلاش برای تکمیل نمودن گام های برداشته شده در عرصه هسته ای تاثیر قاطعی در خود باوری و رسیدن به هویت علمی مستقل از دخالت بیگانگان داشت.

بنا بر گزارش برنا، غربی ها به رغم صدور سه قطعنامه در شورای امنیت بر ضد فعالیت های هسته ای ایران کماکان از پذیرش برخی واقعیت ها که در نظر آن ها بسیار تلخ است، سر باز می زنند. قبول هسته ای شدن ایران برای آن ها که گمان می کردند دانش حساس و پیچیده هسته ای منحصرا در اختیار آن هاست، بسیار دشوار است زیرا ایران به همت دانشمندان جوان خود و به واقع با دست های خالی به موفقیت در عرصه هسته ای دست یافته است.

آن هنگام که رییس جمهور محبوبمان گفت ایران در آینده نزدیک حتی قادر است سوخت هسته ای به دیگر کشورها صادر کند، آب پاکی بر روی دستان زورگویان ریخته شد و دنیای زر و زور و فریب معدود دولتهای زورگو که می خواستند انحصار کاربرد فن آوری هسته ای را در اختیار خود داشته باشند، به ناگاه بر سرشان خراب شد.

طبیعی است که ناکامی در مقابله با ایران و شکست در برابر همت والای جوانان ایران چاره ای جز برخورد بغض آمیز با جمهوری اسلامی را بیش پای آن ها قرار نمی دهد. با وجودی که بسیاری از دولت های جهان به جز معدود حکومتهای استعماری اذعان داشته اند که می باید با ایران هسته ای کنار آمد با این وصف به نظر می رسد که جمهوری اسلامی راه طولانی و سختی برای رسیدن به فتح قلل هسته ای در پیش رو دارد که پیمودن این راه ضرورت همبستگی بیشتر ملت و پایداری در برابر زیاده خواهی های غرب را اجتناب ناپذیر می کند.

بنا بر این گزارش در روز ملی فن آوری هسته ای که به عبارتی سالروز مقاومت و پیروزی ملت ایران محسوب می شود، ایران اسلامی همچنان در انتظار شنیدن اخبار خوش هسته ای لحظه ای شماری می کند. اخبار پیشرفت ایران در عرصه فن آوری هسته ای زنجیره ای است که به مرور و با هر گام رو به جلو تکمیل تر می شود.

در حال حاضر انتظار می رود که تحقیقات هسته ای با وجود همه کار شکنی ها تا رسیدن به مرحله نهایی بدون تاثیر پذیری از کوچکترین فشاری ادامه پیدا کند تا اهدافی چون خودکفایی در تولید برق هسته ای و پیشرفت در عرصه فن آوری های صنعتی و پزشکی در آینده ای بسیار نزدیک محقق شود.


¤نویسنده: مهدی بهمنی

? نوشته های دیگران()


! لیست کل یادداشت های این وبلاگ