سخنان رئیس جمهور درباره امام زمان (ع) مبانی اعتقادی ماست - ****شهدا شرمنده ایم**** شهدا شرمنده ایم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوقات شرعی
امروز : جمعه 103 اردیبهشت 7
u ****شهدا شرمنده ایم****

خدای بیامرزد کسی را که . . . برای خوب فهمیدن و استواری بیاموزد [امام علی علیه السلام]

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 232925

:: بازدیدهای امروز :4

:: بازدیدهای دیروز :58

vپیوندهای روزانه

سایت مراجع معظم تقلید و علماء شیعه [154]
بهترین یادگاری [237]
بروبچ قمی حالشو ببرن [209]
فارسی نگار [80]
کانون هادیان امت (مسجد امام هادی قم) [115]
.: جدول لیگ برتر :. [162]
دیکشنری [158]
استقلالیها [542]
ایران ورزشی [159]
روزناما خبرورزشی [227]
به لحظه ترین اخبار فوتبال ایران [164]
هیئت انصارالمهدی [218]
جگر داری بیا تو [482]
[آرشیو(13)]

vدرباره من

****شهدا شرمنده ایم****

مدیر وبلاگ : مهدی بهمنی[186]
نویسندگان وبلاگ :
داداش کوچولو
داداش کوچولو (@)[8]

عبدالله
عبدالله (@)[22]


گاه سکوت یک دوست معجزه میکنه ، و تو می آموزی که همیشه ، بودن در فریاد نیست

vلوگوی وبلاگ

****شهدا شرمنده ایم****

v لینک وبلاگ دوستان

دشت جنون
اس ام اس عاشقانه
بنده ی خدا
یک کلمه حرف حساب
اردبیل شهری برای همه
دوباره سبز می شویم...
نور
جاده خاطره ها
بانک مقالات روانشناسی
صفحات انتظار در فراق گل نرگس
سوز و گداز
طلبه میلیونر
کشکول
حسن تنهاترین سردار دنیاست
.: شهر عشق :.
پر شکسته
* امام مبین *
منتظر ظهور

v لوگوی وبلاگ دوستان
















vفهرست موضوعی یادداشت ها

فناوری اطلاعات[116] . موبایل و ترفند[5] . فوتبال[3] . عکسها و تصاویر جالب[2] . ترفند[2] . کامپیوتر[2] . ویندوز[2] . کامپیوتر . کلیپ بورد . کفش . مایکروسافت . مجتبی جباری . مرورگر . نرم افزارهای عیب یابی . همجنس‌بازی . واعظی آشتیانی . وسواس . ترفندستان . حافظه . روسپیگری . سکس . سوسک . سیستم عامل . شهادت . شهدا . شیطان . عجیب‌ . عطار . عید غدیر خم . غزه . فاطمه معصومه . فراکسیون . فوق العاده . فیلمهای سکسی . قطبی . SMS . آبی . استقلال و منصوریان و امیر قلعه نویی و داش علی منصوریان . اسقلالی . اعتیاد . اعیاد و عزاداریها . المپیک . المنتظر . امام رضا(ع) . امام صادق . امیر قلعه نوعی . اینترنت . اینترنت اکسپلورر . بسیجی . بیت‌المال . پرسپولیس . تجاوز جنسی .

vمطالب قبلی

فمژناوری اطلاعات
دانشگاه مجازی
ایمیل و اینترنت
عکسها و تصاویر جالب
مذهبی
عاشقانه
اجتماعی
ورزشی
مناسبتها
متفرقه
اس ام اس
داستان و مطالب جالب
علمی
سیاسی

vآهنگ وبلاگ

vوضعیت من در یاهو

یــــاهـو

vاشتراک در خبرنامه

 

! سخنان رئیس جمهور درباره امام زمان (ع) مبانی اعتقادی ماست

جمعه 87/3/3 :: ساعت 10:13 عصر

 

امام جمعه مشهد مقدس با اظهار تأسف از افرادی که به بهانه مخالفت با دولت و بعضاً به نام اصولگرایی، مبانی اعتقادی را نیز زیر پا می گذارند، سخنان رئیس جمهور در جمع طلاب و روحانیون مشهد مقدس را جزء مبانی اعتقادی شیعه خواند......

امام جمعه مشهد مقدس با اظهار تأسف از افرادی که به بهانه مخالفت با دولت و بعضاً به نام اصولگرایی، مبانی اعتقادی را نیز زیر پا می گذارند، سخنان رئیس جمهور در جمع طلاب و روحانیون مشهد مقدس را جزء مبانی اعتقادی شیعه خواند.

 

آیت الله علم الهدی در گفتگو با رجانیوز، با طرح این سؤال که اگر وجود مقدس امام زمان(عج) جهان را مدیریت نمی کند، پس چه امامتی بر ما دارد؟، افزود: اگر اینطور باشد که دست امام زمان بسته و او گوشه گیر است.

 

وی با اشاره به این عقاید انحرافی ادامه داد: این افراد امام زمانی را معرفی می کنند که هیچ کاری به کار دنیا ندارد و فقط در پس پرده غیبت نشسته است. داستانی هم درست کرده اند که حضرت در جزیره "خضراء" که جزیره ای خوش آب و هوایی است، به همراه خانواده مشغول زندگی هستند و دیگر کاری به کار مردم ندارند که چه بلایا و کشتارهایی بر سرشان می آید. همانجا نشسته و منتظر است تا یکباره خداوند بخواهد و ظهور کند و با قدرت غیبی، همه دستگاه های کفر را از کار بیاندازد و بر جهان مسلط شود.

 

امام جمعه مشهد با رد این عقاید خاطرنشان کرد: اگر امام زمان(ع) اینگونه بود، طبیعتاً باید همان روز اول پس از غیبت، ظهور می کرد، چراکه امام زمانی که می خواهد یک مرتبه و با یک امداد غیبی، همه دنیا را به هم بزند و بر همه جا مسلط شود، روز اول هم می توانست این کار را انجام دهد. پس چرا همان هنگام این کار را نکرد؟

 

وی اضافه کرد: در حمله مغول این همه سفاکی ها صورت گرفت، در جنگ جهانی اول و دوم این همه انسان کشته شدند، در حال حاضر حجم وسیعی از کشتار در دنیا صورت می گیرد، در حالیکه اگر امام زمان همان روز اول پس از غیبت ظهور می کردند، هیچ یک از این جنایات اتفاق نمی افتاد.

 

علم الهدی با طرح این سؤال که "اگر بنا بود امام زمان در آینده تشریف بیاورند و اکنون هیچ نیازی به ایشان نیست، اساساً چرا ما امام 1200 ساله باید داشته باشیم؟"، ادامه داد: اگر امام زمان(ع) امروز جهان را مدیریت نمی کنند و در تحولات جهانی و در مدیریت نظام ما نقش ندارند، چه احتیاجی به ایشان هست؟ با این نگاه خداوند می توانست همان روزی که روز ظهور است، امامی خلق کند تا دنیا را اصلاح نماید. چرا پسر امام حسن عسکری(ع) این قدر باید در پس پرده غیبت بماند؟

 

وی با تأکید بر اینکه ولایت کلیه امام عصر(ع) بر تمام شئون عالم جزء مبانی اعتقادی ماست، اظهار داشت: اساساً زمینه ظهور را خود حضرت مهیا می کنند و حوادث جهان را جهت می دهند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به الطاف امام زمان بر انقلاب اسلامی از روز اول پیروزی گفت: رجعت امام(ره) از پاریس به ایران با عنایت امام زمان(ع) بود. شهید مطهری نقل می کردند که جمعه شبی به امام زنگ زدم و عرض کردم که تمام فرودگاه ها را بسته اند، پدافندها مجهزند و در صورتی که به ایران بیایید، هواپیما را می زنند. شورای انقلاب هم تصمیم قطعی گرفته است که شما نیایید و این سفر را به تعویق بیاندازید. امام جواب دادند امروز صبح جمعه به آقا امام زمان متوسل شده ام و بعد تصمیم خود را گرفته ام و به هر نحو ممکن روز یکشنبه (12 بهمن) می آیم.

 

وی با ذکر نمونه دیگری از الطاف امام زمان ادامه داد: 21 بهمن درحالیکه انقلابیون از هر نوع تصمیمی مستأصل شده بودند، امام فرمودند مردم از خانه ها بیرون بریزند و حکومت نظامی را بشکنند. مشهور است این دستور را امام(ره) در نتیجه توسل به آقا امام زمان(عج) صادر کردند. البته نمی گوییم که امام(ره) با امام زمان(ع) رابطه داشته اند بلکه حضرت عنایت فرمودند و القا کردند.

 

این استاد اخلاق با تأکید بر نقش و دخالت امام زمان(عج) در این نظام، افزود: ما در همه مسایل و وقایع نقش امام زمان(ع) را می بینیم. به عنوان نمونه دانشمندان هسته ای که سال گذشته به مشهد آمدند، برای من نقل کردند که برای پیشبرد برنامه هسته ای دستگاهی خریده بودند که در آن حفره های نامرئی زده شده بود که با دستگاه های الکترونیکی هم دیده نمی شد و این سبب شده بود که این دستگاه کار نکند و اهداف مورد نظر ما را محقق نکند. کار  به بن بست خورده بود که در آنجا متوسل به وجود مقدس امام زمان (عج) شده بودند و بعد از آن متوجه علت عیب دستگاهها شده بودند.

 

وی با تأکید بر اینکه "اگر بگوییم سخنان آقای احمدی نژاد درست نیست، معتقد به امام زمان بیکاره ای شده ایم که باید در جزیره خضرا و بحر ابیض پیدایش کرد"، گفت: در این شرایط، نادانی هم پیدا می شود و می گوید که جزیره خضراء و بحر ابیض همان مثلث برموداست و بعد هم آمریکاییها مثلث برمودا را کشف می کنند و می گویند اینجا امام زمانی نیست.

 

امام جمعه مشهد همچنین تصریح کرد: سخنانی که آقای احمدی نژاد در جلسه طلاب مشهد بیان کرد، اصول مبانی اعتقادی ما درباره حضرت حجت(ع) است و خلاف آن، خلاف مبانی اعتقادی ماست.

 

وی در واکنش به ادعای یک نماینده بازمانده از ورود به مجلس هشتم مبنی بر اینکه "اگر آقای واعظ طبسی در آن جلسه بود، اجازه بیان چنین اظهاراتی را نمی داد"، ضمن اظهار تأسف از این اظهارات افزود: عده ای که نام خود را اصولگرا گذاشته اند، برای مبارزه با دولت و احمدی نژاد حاضرند مبانی اعتقادی را زیر پا بگذارند. این چه ادعایی است؟ یعنی اگر آقای طبسی در آن جلسه بود، در جواب آقای احمدی نژاد می گفت امام زمان در مدیریت نظام دخالتی ندارند؟ یعنی می خواهید از آقای طبسی یک آدم غیرمعتقد به وجود مقدس امام زمان(ع) بسازید؟

 

علم الهدی با اشاره به اینکه این افراد گاهی در مسیری می افتند که از روی لجاجت حتی منکر ضروریات دین هم می شوند، گفت: اتفاقاً آقای احمدی نژاد در آن جلسه مطلبی گفتند که دقیقاً این ادعا را نقض می کند. گفتند: «آقایی آمده به من گفته شما مدعی ارتباط با امام زمان شده اید، من در پاسخ گفتم من چه زمانی چنین ادعایی کرده ام؟ ما این سخنان را پای منبرها شنیده ایم و از شما یاد گرفته ایم و نزد شما درس پس می دهیم. یعنی شما یک چیزهایی به ما گفته اید که به آن مطالب اعتقادی ندارید؟» رئیس جمهور کجا ادعا کرده که من هرکاری می کنم، با تأیید امام زمان(ع) است.

 

وی خاطرنشان کرد: آیا اگر کسی پیشرفتهایی در نظام داشت و گفت بنده در این پیشرفتها نقشی ندارم بلکه این عنایت امام زمان است، منظورش این است، هرکاری که می کند، یعنی امام زمان انجام داده است؟

 

امام جمعه مشهد با اشاره به تحقیقات و حساسیت دشمنان درخصوص مهدویت و درخصوص بخشی از اظهارات رئیس جمهور که هدف اصلی از لشکرکشی به منطقه را همین مسئله دانسته بود، اظهار داشت: چندی قبل نظامیان امریکایی به مسجد سهله هجوم بردند و این مسجد را که به عنوان خانه امام زمان(عج) است، مورد اهانت قرارداده و افراد درون آن را قتل عام کردند. یک نفر را هم بازداشت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و از او پرسیدند که آیا تو مهدی هستی؟!

 

وی افزود: آیا سربازان امریکایی با پندار خود این کارراکردند یا فرماندهان به آنها دستور داده بودند؟ فرمانده نظامی امریکایی چگونه از این قضایا خبر دارد که این مسجد منسوب به امام زمان (عج) است؟ قطعا این مسئله توسط  اسلام شناسانی که امریکایی ها دارند، به آنها گفته شده است. امریکا در ضمن اهداف شیطانی که برای اشغال منطقه از جمله چپاول منابع طبیعی عراق، محاصره ایران و... داشته است، روی این موضوع هم حساسیت ویژه ای دارد و آقای احمدی نژاد هم این موارد را مورد توجه قرار دادند.

 

علم الهدی با اشاره به اینکه برخی اساساً عقیده ای به امام زمان ندارند، درباره اظهارات یکی از وابستگان به جریان سیاسی دوم خرداد مبنی بر اینکه امام عصر(ع) تا 500 سال دیگر هم ظهور نمی کنند، تأکید کرد: لعن الله الوقاتون. خدا کسانی را که وقت تعیین می کنند، چه برای آمدن و چه نیآمدن حضرت، لعنت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی گروههای سیاسی در رقابتهای خود تا شرک به خدا نیز پیش می روند، اظهار داشت: سال گذشته یکی از اینها گفت ما لیبرال دموکرات هستیم. لیبرال دموکراسی به معنای شرک است چراکه اصل اول دموکراسی حاکمیت را حق مردم می داند در حالیکه کسلمان حاکمیت را حق خدا می داند. ان الحکم الا لله.

 

امام جمعه مشهد در واکنش به انتقاد از رئیس جمهور درباره سخن گفتن از امام زمان(ع) اضافه کرد: این مسائل ناشی از ضدیت با دولت است و چون دولت رقیب سیاسی آنها است، اگر آقای احمدی نژاد نعوذاً بالله به امام زمان بی احترامی می کرد، اینها طرفدار حضرت می شدند و حالا چون از امام زمان(ع) صحبت کرده است، اینها موضع گرفته اند.

 

وی ادامه داد: این افراد تصور می کنند سخن گفتن از امام زمان مانند ذکر گفتن و دعا خواندن است، در حالیکه مسأله حضرت مسأله روز و زندگی ماست. اگر اعتقاد دارند که جامعه ولایی است، در رأس جامعه ولایی امام زمان(ع) است، آیا این منطق درستی است که رئیس قوه مجریه از امام سخنی نگوید؟

 

علم الهدی در پایان با اشاره به تأییدات رهبری مبنی بر پرتلاش بودن این دولت خاطرنشان کرد: جامعه، جامعه ولایی است و زیر نظر ولی فقیه اداره می شود و ولی فقیه هم ولایتش را از امام زمان(ع) می گیرد.


¤نویسنده: داداش کوچولو

? نوشته های دیگران()


! لیست کل یادداشت های این وبلاگ